سفارش تبلیغ
صبا
 
فرهنگی
درباره وبلاگ


پیوندها
لوگو

آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 31
  • بازدید دیروز: 20
  • کل بازدیدها: 86248



علائم حتمی ظهور



 

 در احادیث و روایات فراوانی علائم حتمی ظهور ،پنج مورد معرفی شده است:

1- خروج یمانی:

یمانی از شیعیان امیرالمؤمنین (ع) است و خروج او قبل از ظهور جهت نبرد با سفیانی از یمن می باشد. امام باقر (ع) می فرمایند: سفیانی و یمانی و خراسانی در یک سال و یک ماه و یک روز خروج می کنند. خروج آنان چون دانه های گردنبند به دنبال یک دیگر است. هر سو که بنگری ترس و وحشت و اضطراب خواهد بود. کسی که با آنان در افتد بدا به حال او. در میان آنان پرچمی خالص تر از پرچم یمانی نیست که پرچم هدایت است و شما را به سوی صاحبتان دعوت می کند. هنگامی که یمانی خروج کند فروش اسلحه بر دیگر مردم را تحریم می کند. چون او خروج کند به سویش بشتاب که پرچم او پرچم هدایت است و بر هیچ مسلمانی جایز نیست که در برابر او بایستد.هر کس این چنین انجام دهد اهل دوزخ می شود زیرا او به سوی حق و صراط مستقیم فرا خواند.

امام صادق (ع) فرمودند: مردی از اولاد عمویم زید در یمن خروج می کند.

در حدیثی آمده است : سفیانی کجا خواهد بود و حال اینکه هنوز شکننده چشم او از صنعای یمن خروج نکرده است؛ بر اساس این روایت می توان یمانی را قبل از سفیانی و اولـّین علامت حتمی اصلی نامید.




2- خروج سفیانی ملعون:


عثمان بن عنبسه معروف به سفیانی از نوادگان هند جگر خوار و خبیث ترین مردم در ماه رجب بعد از خسف قریه ای از قرای دمشق و بعد از اختلاف دو پرچم در شام خروج می کند و تمام دوران از ابتدای خروجش تا هنگام کشته شدنش 15 ماه خواهد بود بعد از تصرف و تسلط بر دمشق ، حمص، فلسطین،اردن و قـنـّسیرین به مدت 9 ماه حکومت می کند.  برای سر کوبی شیعیان لشکریانی به عراق و حجاز گسیل می دارد.  لشکر او در مسیر خود در منطقه قرقیسیا با چند لشکر دیگر درگیر می شود و تمامی آنان را نابود می سازد.  خروج او شش ماه قبل ازقیام حضرت از مکـّه مکرّمه خواهد بود.

عده ای عقیده دارند که او هم اکنون در ارتش سوریه دارای مقامی است و گفته می شود که هر گاه عبد الله بن احمر حاکم و رئیس جمهور سوریه گردید قیام می کند.



در اینجا چند حدیث از کتاب ” روزگار رهایی، جلد دوم “ می آوریم :


الف-

”او سیمایش سرخ ، چشمهایش زاغ و موهایش زرد است. کاسه سرش سترگ، کتف هایش چهارشانه و پهن و صورتش درشت و خشن است. و در صورتش آثار آبله است. هنگامی که او را ببینی او را کور می پنداری ولی او کور نیست بلکه در مردمک او نقطه سفیدی است و او پلید ترین مخلوق روی زمین است که لحظه ای خدا را نپرستیده و مکـّه و مدینه را هرگز ندیده است.“

ب-

”خروج سفیانی حتمی است و خروجش در ماه رجب خواهد بود به سرزمین آرامش وآسایش وارد می شود و بر فراز منبر آن ( دمشق) قرار می گیرد .“

ج-

” سفیانی پیروز مندانه از ممالک رومی بر می گردد و قدرت را در دست می گیرد .“

د-

” سفیانی وقتی از ممالک رومی برمی گردد صلیب به گردن می آویزد.“

ه –

” امر فرج محقــّـق نمی شود جز هنگامی که خروج کننده ای از آل ابی سفیان خروج کند و 9 ماه ( به مقدار مدت حمل) حکومت کند. به ناگزیر او باید از تبار این پیرمرد باشد.  حرکت می کند تا در وادی نجف اشرف کشتار کند.“

و-

امیرالمؤ منین (ع) در نامه ای که چند روز پیش از جنگ صفین به معاویه نوشته است ، چنین می فرمایند:

” گویی مردی را از نسل تو با چشم خود می بینم که مردی شوم ، ملعون، پلید ،خشن و درشت خوی است که خداوند رحم و مروّت را از دلش سلب کرده است. مادرش از خاندان کلب است. اگر بخواهی نام و نشان و سن وسالش را بیان می کنم . سپاهی را به سوی مدینه می فرستد که در آن قتل و غارت و فحشای فراوان مرتکب شوند و مردی پاک وپاکیزه از تبار من از میان آنها می گریزد و زمین را پر از عدل و داد می نماید. آنچنان که پر از ظلم و ستم شده است. او را نیز با نام ونشان و سن و سال می شناسم که او از نسل پسرم حسین(ع) است. صاحب این سپاه( سفیانی) مردی پاک و پاکیزه و بی گناه را از اولاد من در احجار الزّ یت به قتل می رساند. سپس لشکر را به سوی مکـّه حرکت می دهد من امیر آنان و تعدادشان و نام آن ها و علامت اسب هایشان  را می دانم. آنگاه که وارد سر زمین بیدا شدند و مستقر گردیدند خداوند آنان را در زمین فرو می برد...“{ توضیح اینکه متن کامل تر نامه شریف آن حضرت در کتاب اسرار آل محمد(ص) آمده است. و جان ها به قربا ن آن امامی که امیرالمؤمنین (ع) سالها قبل از تولدش سن و سال او وسن و سال دشمنش (سفیانی) را در هنگام ظهور می دانند.}

ز-

” هنگامی که ترک و روم اختلاف کنند و جنگ های فراوانی در زمین روی دهد منادی بر دروازه دمشق بانگ برآورد : ای وای از شرّی که نزدیک است.“



3- صیحه و ندای آسمانی:


و آن روز که منادی حق از جای نزدیکی ندا خواهد کرد گوش فرا دار? روزی که آن صیحه را به حق بشنوند آن هنگام روز خروج است. ? ( آیات 41-42 سوره ق)

در اینجا چند حدیث از کتاب روزگار رهایی می آوریم :

الف-

” ندای آسمانی در ماه رمضان در شب جمعه ،شب 23 رمضان است که هرگز در مورد آن دچار شک و تردید نشوید گوش فرا دهید و اطاعت کنید و در پایان روز صدای ابلیس لعین بلند می شود که می گوید : فلانی مظلوم کشته شد.  با این بانگ نا به هنگام ،گروهی را به شک می اندازد و گروه کثیری با شک و تردید وارد آتش می شوند ، نشانه بانگ جبرئیل این است که به نام قائم (عج) و نام پدرش ندا می کند دختران پرده نشین نیز ، با شنیدن آن خوشحال می شوند و پدران و برادرانشان را تشویق می کنند که خروج کنند .“

ب-

” به ناچار این دو صیحه پیش از قیام قائم (عج) شنیده خواهد شد ، یکی از آسمان که صدای جبرئیل امین است و دیگری از زمین که صدای شیطان لعین است.“

ج-

”هنگامی که بانگ آسمانی را بشنوند همانند کسی که بر سرش مرغ نشسته باشد، خشکشان می زند، گردن همه دشمنان خدا در برابر صیحه آسمانی خاضع ومنقاد می شوند. اگر در چیزی هم دچار شک و تردید باشند در مورد صیحه آسمانی هیچ تردیدی نخواهد داشت که به نام پدر و نام اجداد طاهرین او (عج) ندا خواهد شد.“

د-

”کسی که قبلا به آن ایمان آورده بود الآن هم به آن ایمان می آورد .  او بانگ آسمانی را می شوند و می فهمد که حق است و آن را تصدیق می کند ... سپس امام صادق (ع) فرمودند: صدای جبرئیل از آسمان است و صدای شیطان از زمین، شما از صدای اولـّی پیروی کنید. مبادا به صدای دومی بگرائید و گول بخورید. بانگ آسمانی حق است و سوگند به خدا که هر قومی به زبان خود آن را می شنود.“

ه-

امام صادق (ع) می فرماید: ” اختلاف بنی عباس از علائم حتمی است . ندای آسمانی از نشانه های حتمی است. خروج قائم(عج) از امور حتمی است.“

4- خسف بیدا:

در کتاب ”سیمای حضرت مهدی(عج) در قرآن “ ذیل آیه 47 سوره مبارکه نساء در حدیثی طولانی آمده است:

” و فرمانده لشکریان سفیانی در بیابان بیدا فرود می آید سپس منادی از آسمان بانگ می زند : ای بیدا ،این قوم را نابود کن که زمین بیدا آن ها را به کام خود فرو می کشد. و جز سه تن کسی از آن ها جان سالم به در نبرد. خداوند صورت های آن سه را به پشت بر می گرداند و آنان از قبیله کلب می باشند و در باره آن ها این آیه نازل شده : ای کسانی که کتاب آسمانی به آن ها عطا شده  ، به آنچه نازل کردیم – که آنچه را نزد خود دارید تصدیق می کند- ایمان آورید پیش از آنکه صورت هایی را تغییر دهیم و آن ها را به پشت برگردانیم ... تا آخر آیه?

در همین کتاب ذیل آیه 148 سوره بقره در حدیثی تأ ویل آیه 51 سوره سبأ را مربوط به خسف بیدا می داند: اگر ببینی هنگامی که وحشت زده می شوند واز دست نمی روند بلکه از مکان نزدیکی گرفته می شوند. ?

توضیح اینکه: سرزمین بیدا بین مکّه و مدینه قرار دارد و از لشکر سفیانی جز دو یا سه نفر باقی نمی مانند.  یکی از آن ها برای بشارت به سوی مکه حرکت می کند و حضرت (عج) را مژدگانی می دهد و دیگری به سوی سفیانی باز می گردد و او را انذار داده ،از عاقبت شومش می ترساند.




5-  قتل نفس زکیـّه :


نفس زکیـّه از فرزندان امام حسین (ع) و نماینده آقا امام زمان (عج) جهت اتمام حجـّت بر اهل مکـّه در هنگام ظهور می باشد.

الف - ” جوانی از آل محمد(ص) در میان رکن و مقام کشته می شود که نامش محمد ،فرزند حسن ،نفس زکیّّه است “

ب - ” قتل نفس زکیّه از نشانه های قطعی است.“

ج - ” بین حضرت مهدی(عج) و قتل نفس زکیّه جز 15 روز فاصله نیست“

د - ” چون روز 25 ذیحجه فرا رسد نفس زکیّه در میان رکن و مقام به ستم کشته شود و در روز 10 محرم حضرت حجت (عج) قیام می کند.“
 
منبع :
www.yaranesahleh.ir

 




موضوع مطلب :

       نظر
یکشنبه 91 فروردین 6 :: 11:59 صبح
مهسا
بسم الله الرحمن الرحیم
 


ظهور امام زمان (عج) پنج نشانه حتمی دارد و آن عبارتست از: قیام یمنی، خروج سفیانی، ندای آسمانی، فرورفتن سپاهی در یمن و کشته شدن نفس زکیه.




نـشانه های تخلف ناپذیر ظهور امام مهدی علیه السلام که بی هیچ تردیدی مقارن ظهور آن حضرت رخ خواهند داد و ارتباط گسست ناپذیری با آن دارند، پنج نشانه اند.


بـرخی از این پنج نشانه، اندکی پیش از ظهور و برخی چند ماه پس از آمدن آن گرامی و برخی اندکی پیش از قیام نجات بخش و جهانی آن حضرت ، پدیدار خواهند شد.

در ایـن مـورد، روایـات بـسـیـاری وارد شده است که با اندک تفاوت در ترتیب پیدایش این علایم و نشانه ها، آنها را نشان می دهد. نـخست، برخی از روایات را که این علایم پنجگانه را به صورت کوتاه ترسیم می کـنـد مـی آوریـم، آنگاه هر کدام از آن نشانه ها را با توضیحی که در روایات در مورد آن آمده و تفسیر مناسبی که به ذهن می رسد، ترسیم می نماییم.

امام صادق علیه السلام در این مورد فرمود: خـمـس قـبل قیام القائم علیه السلام : الیمانی و السفانی و المنادی ینادی من السماء و خسف بالبیداء و قتل النفس ‍ الزکیة .(1) پیش از قیام مهدی علیه السلام پنج رخداد بزرگ در پیش خواهد بود:

1 ـجنبش ترقی خواهانه مرد یمنی،2 ـ جنبش ارتجاعی سفیانی، 3 ـ ندای روح بخش آسمانی، 4 ـ فرو رفتن زمین، 5 ـ قتل نفس زکیه

امام در ادامه فرمود: قـبـل قـیـام القـائم خـمـس عـلامـات مـحـتـومـات : الیـمـانـی و السـفـیـانـی و الصـیـحـة و قتل النفس الزکیة و الخسف بالبیداء.(2) پیش از قیام قائم ، پنج علامت و نشانه مهم در پیش خواهد بود: جـنـبـش مـردم تـرقـی خـواه یـمـنـی، جـنـبـش ارتـجـاعـی سـفـیـانـی، نـدای آسـمـانـی، قتل نفس زکیه و فرو رفتن زمین.

و نیز فرمود: النداء المحتوم و السفیانی من المحتوم و خسف البیداء من المحتوم و الیمانی من المحتوم و قتل الفنس الزکیه من المحتوم .(3) نـدای آسـمـانـی بـه هـنگامه قیام قائم ، جنبش ارتجاعی سفیانی ، جنبش مترقی مرد یمنی ، فرو رفتن زمین و دیگر، کشته شدن نفس زکیه ، این پنج نشانه ، از علایم قطعی ظهورند.


پی نوشت:

1- اکـمال الدین ، صدوق ، ج 2، ص 649، غیبت طوسی ، ص 267، با اندک تفاوت در ترتیب علائم پنجگانه و بحارالانوار، ج 52، ص 203.
2- اکمال الدین ، ج 2، ص 650 و بحار الانوار، ج 52، ص 204.
3- غیبت نعمانی ، ص 252 و 257، و بحارالانوار، ج 52، ص 233.
منبع :www.eteghadat.com



موضوع مطلب :

       نظر
پنج شنبه 91 فروردین 3 :: 2:39 عصر
مهسا