سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
فرهنگی
درباره وبلاگ


پیوندها
لوگو

آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 0
  • بازدید دیروز: 11
  • کل بازدیدها: 163843



یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری


1-آقای سعید جلیلی            فرزند محمد حسن
2-آقای غلامعلی حداد عادل      فرزند رضا
3-آقای محسن رضایی میرقائد     فرزند نجف
4-آقای حسن روحانی    فرزند اسدالله
5-آقای محمد رضا عارف      فرزند  میرزا احمد
6-آقای سید محمد غرضی       فرزند سید رضا
7-آقای محمد باقر قالیباف     فرزند حسین
8-آقای علی اکبر ولایتی     فرزند علی اصغر

1-سعید جلیلی
سعید جلیلی که همسن باقری لنکرانی است؛ متولد مشهد است. وی تحصیلات خود را تا مقطع دکتری علوم سیاسی از دانشگاه امام صادق به پایان رسانده و سابقه‌ای 18 ساله در وزارت امور خارجه دارد اما تا قبل از انتصاب به عنوان دبیر شورای عالی امنیت چندان شناخته شده نبود. با این وصف وی همینک در سطح جهان نمادی از مدل مذاکرات مقتدرانه ایران است.

2- غلامعلی حدادعادل
رییس دوره هفتم مجلس شورای اسلامی زاده 1324 در تهران است. درست زمانی که وی در مجلس هشتم از ریاست خانه ملت بازماند، زمزمه احتمال حضور وی در رقابت ریاست جمهوری در رسانه‌ها مطرح شد. او عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی و دومین رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی ایران همچنین عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی است. وی دارای دکترای فلسفه است.

3- محسن رضائی
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس پیشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز سابقه دو دوره رقابت با احمدی‌نژاد را دارد. در دوره نهم او اندکی پیش از انتخابات انصراف داد و در دوره دهم نیز از جمله مدعیان تقلب در انتخابات بود اما با آشوب طلبان همراهی نکرد. رضایی که از افراد پایه‌گذار سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی بود، در مقاطع مختلف سعی بر پرچمداری جریان سوم را داشته است و در مقاطعی با اصولگرایان و در مقاطعی با اصلاح طلبان نشست و برخاست داشته است.
وی متولد 1333 در مسجد سلیمان بوده و توانست در سال 79دکترای خود را از دانشگاه تهران دریافت نماید. فومنی دبیر کل جبهه مردمی اصلاحات اخیرا گفته است: در دیداری که چند روز پیش با محسن رضایی داشتم پیشنهاد تشکیل دولت ملی را مطرح کردم و وی نیز از این پیشنهاد استقبال کرد.


4-حسن روحانی
حسن روحانی متولد 1327 در سرخه، نماینده مجلس خبرگان رهبری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی است. روحانی در دوره‌های اول و دوم مجلس به عنوان رئیس کمیسیون دفاع، نایب رئیس مجلس چهارم و مجلس پنجم و اولین مذاکره‌کننده ارشد ایران با غرب در مورد برنامه اتمی ایران بود.
وی به عنوان یکی از نزدیک‌ترین اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام به هاشمی رفسنجانی شناخته می‌شود

5- محمدرضا عارف
همشهری خاتمی و وزیر دولت نخست و معاون اول دولت دوم وی است. عارف که متولد 1330 است، در حاضر عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رییس هیئت مدیره بنیاد باران است. وی که دکترای آمار از دانشگاه استانفورد آمریکا دارد یکی از اصلیترین چهره‌های مطرح شده اصلاح طلبان برای انتخابات آتی است؛ هرچند اطرافیان وی آن را بعید می‌دانند.

6- سید محمد غرضی

سید محمد غرضی در سال 1320 در اصفهان ، متولد شد و بعد از گذراندن تحصیلات ابتدایی و متوسطه در سال 1340 خورشیدی، وارد دانشکده فنی دانشگاه تهران شد و موفق به دریافت درجه فوق لیسانس در رشته الکترونیک گردید.غرضی از جمله بنیانگذاران سپاه و یکی از گروه 4 نفره فرماندهی آن پس از پیروزی انلقلاب بود. وی همچنین عضو گروه 12 نفره هماهنگی سپاه بود. او از موسسین کمیته امداد انقلاب اسلامی بود.در سال 1360 به عنوان وزیر نفت انتخاب و از سال 1364 تا 1376 به عنوان وزیر پست و تلگراف و تلفن در دولت مشغول به خدمت بود. سید محمد غرضی نماینده دوره اول مجلس شورای اسلام

 

7-محمد باقر قالیباف:
وی اصلیترین چهره مطرح در رسانه‌ها برای انتخابات 92 است. چهره‌ای که رقابتهای 84وی با احمدی‌نژاد تا امروز ادامه داشته و رسانه‌های هر دو سو برای یکدیگر آتش تهیه می‌ریزند. از سال‌ها پیش رسانه‌ها از تشکیل ستادهای انتخاباتی وی برای پایان 8 سال ریاست جمهوری احمدی‌نژاد خبر می‌دهند.
شهردار کنونی تهران متولد 1340 در طرقبه است و دارای مدرک دکتری در رشته جغرافیای سیاسی از دانشگاه تربیت مدرس است. فرماندهی نیروی انتظامی و پیش از آن فرماندهی نیروی هوایی سپاه پاسداران برجسته‌ترین سوابق مدیریتی وی هستند. وی در تاریخ 13 شهریور 1384 از طرف شورای شهر تهران به عنوان شهردار این شهر انتخاب شد و در اردیبهشت 1386 توسط شورای جدید در مقام خود ابقا شد. با توجه به همزمانی انتخابات شورا‌ها و ریاست جمهوری، در صورت شکست تداوم شهردار ماندن وی نیز بستگی به انتخابات 92 خواهد داشت.
عملکرد مدیریتی قالیباف در دوره شهرداری سبب به وجود آمدن یک دو قطبی جدی میان موافقان و مخالفان وی شده است.

8-علی اکبر ولایتی
وی نیز از جمله چهره‌های حاضر در رقابتهای 84 است که برای وحدت پیش از ثبت نام از ادامه رقابت‌ها کناره گرفت. وی‌زاده تیر 1324 در شمیران است و از جمله منتخبین مردم تهران در اولین انتخابات مجلس. 16 سال وزارت خارجه در سالهای 1360تا 1376 و قریب به همین مدت قرار گرفتن در سمت مشاور بین‌الملل رهبر انقلاب سبب شده است تا وی در داخل و خارج از کشور کاملا شناخته شده باشد. از آخرین حضورهای رسانه‌ای وی می‌توان به اداره چندین اجلاس بیداری اسلامی و نیز حضور در کمیته داوری جبهه متحد اصولگرایان اشاره کرد. وی فوق تخصص بیماری‌های عفونی از دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا دارد.

منبع:

www.shoma-weekly.ir




موضوع مطلب :

         نظر بدهید
پنج شنبه 92 خرداد 2 :: 2:59 عصر
مهسا