سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
فرهنگی
درباره وبلاگ


پیوندها
لوگو

آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 13
  • بازدید دیروز: 21
  • کل بازدیدها: 163347




دهه فجر از نگاه مقام معظم رهبری

دهه فجر ،‌ سرآغاز طلوع اسلام،‌ خاستگاه ارزشهای اسلامی، مقطع رهایی ملت ایران و بخشی از تاریخ ماست که گذشته را از آینده جدا ساخته است. در دهه فجر اسلام تولدی دوباره یافت و این دهه در تاریخ ایران نقطه ای تعیین کننده و بی مانند بشمارمیرود. تا قبل از انقلاب اسلامی،‌ در ایران نظام اسلامی وجودنداشت و رابطه پادشاهان با مردم رابطه ی «غالب ومغلوب» و« سلطان و رعیت » بود وپادشاهان احساس می‌کردند که فاتحینی هستند که بر مردم غلبه یافته اند و حضرت امام رضوان الله تعالی علیه این سلسله معیوب را قطع کردند و نقطه ی عطفی در تاریخ ایران بوجودآوردند و شمشیر اسلام مردم را علیه دشمنان اسلام،‌ مردم و استعمارگران به کار گرفتند. دهه انقلاب از رشحات اسلام است و آئینه ای است که خورشید اسلام در او درخشید و این دهه باید با عظمت هرچه تمامتر برگزارشود. این مراسم را با هیجانهای عاطفی صحیح باید با طراوت و تازه کرد. در مذهب ما،‌ احساسات،‌ گریه و شادی، حب و بغض و عشق و نفرت جایگاه والایی دارد. ازاین رو جشنهای دهه فجر می بایستی همچون مراسم و اعیاد مذهبی گرامی داشته شود و مردمی باشد. باید کلیه مساجد فعال شوند و مردم با حضور در مساجد خاطره ی فراموش نشدنی حضرت امام و پیروزی انقلاب اسلامی را جشن بگیرند  .

 

مقام معظم رهبری:


دفاع جزئی از هویت یک ملت زنده است ِهر ملتی که نتواند ازخود دفاع بکند زنده نیست ِهر ملتی هم که به فکر دفاع از خود نباشد و خود را آماده نکند ِدر واقع زنده نیست ِهر ملتی هم که اهمیت دفاع را درک نکند به یک معنا زنده نیست.


انقلاب شکوهمند ا سلامی


سال 1356،سال مرگ رژیم شاه و پایان حیات استکبار جهانی است،سالی که می توان گفت نقطه ثقل وگرانی گاه زمان در بستر هستی است،روز شمار انقلاب 29خرداد سال56 را نشان میدهد،مرحوم دکتر علی شریعتی متفکر وشخصیت انقلابی ومحبوب نسل جوان در لندن توسط عوامل ساواک شهید می شود،حرکتی تقریبا محسوس در چند دانشگاه و محافل مذهب خط امام ایجاد می شود،اما این حرکت توسط مزدوران رژیم به سرعت سرکوب می گردد وعده ای دستگیر و زندانی میشوند.این جنایت بزرگ آمریکا در خارج از کشور واکنش خوبی داشت،دانشجویان مسلمان در ارو پا وآمریکا و کشور های حوزه خلیج فارس رژیم را استیضاح و به انتقاد گرفتند و در مطبوعات این جنایت منعکس شد وتا حدودی رژیم را متوحش نمود. در اول آبان 56 جنایت هولناک و تکان دهنده ای توسط مزدوران ساوا ک انجام یافت وآن شهادت فرزند برومند حضرت امام خمینی(ره)در نجف اشرف بود. و این آغاز یک انفجار بود. براستی شهادت سید مصطفی خمینی (ره) از الطاف خفیه الهی بود ،زیرا ایران مرده ! ایران گورستان ، ایرانی که در زیر وحشی ترین دیکتاتوری تاریخ ومخوف ترین رژیم فاشیستی اسیر بود، به ناگه ،در او جرقه ای جهید، خلق بیدار شد ، ستاره بخت طلوع نمود و امید در افق تاریخ حیات ایران نمودار شد. مردمی که به صورت موش آزمایشگاهی در آمده بودند ! مردمی که رونق بخش بازار مصرفی آمریکا بودند ، به ناگه شوریدند و به ناگه نام مقدس خمینی بر بام ملکوت طنین انداز شد و گوئی آن  ملت 36 میلیونی سال هاست خمینی را میشناسند که این گونه به تجلیل او برخاسته و از فرزند شهید و بزرگوارش که اسماعیل وار در مذبح عشق جام شهادت نوشید قدردانی می نمایند. عجبا این همه تحریف و این همه اختناق و سرکوب تمام یاران خمینی و نزدیکان او ،چه شده که این ملت دست از او برنداشته ونامش را فراموش نکرده اند. رژیم با تمام حیله ها نتوانست مردم را کنترل کند و مجبور شد به خواست مردم که بزرگداشت فرزند امام و تشکیل مجلس بود تن در دهد.رژیم برای بی اعتبار کردن امام و روحانیت ومرجعیت متعهد و لوث کردن این مجالس و تجلیل های شایان توجه از امام ،توسط مزدوران ساواک در 16 دی ماه 56 مقاله ای توهین آمیز در روز نامه  اطلاعات چا پ شد ، ودیگر آغازی خونین و حماسه آفرین در پهنه این کویر خشک و تشنه نجات ،  پی ریزی شد. الله اکبر چهل جله ها !! شروع بکار کرد و رژیم و آمریکا را نشانه گرفت . در 29 بهمن 56 تبریز قهرمان برخاست.10 فروردین 57 جهرم ،یزد ، شیراز ، اصفهان ، مشهد ،  تهران  برخاست و....... و خون وشمشیر بود و ایمان و اعتقاد وولایت و فقاهت تاریخ از عظمت می لرزد و هیچ ملتی و امتی از ملتها و امتها این گونه افتخار بیاد ندارد.شاید صدر اسلام در سطحی بسیار گسترده و عمیق تکرار شد اما خیلی عظیم تر و پر ابهت تر. سر انجام در پگاه 22 بهمن 57 سپیده دم آزادی و عزت شد و حق بر باطل پیروز شد ، و2500 سال استکبار و نکبت و شرک و خیانت و جنایت و پلیدی به یکباره  رخت بر بست. بت سر نگون شد. نور آمد _ ظلمت رفت ، بهار جایگزین خزان گردید . تاج وتخت سرنگون شد. نظام واژگون شد . جهان تکان خورد ، تاریخ تغییر کرد ، هستی ولادت یافت ، و معنی و مفهوم انسانیت به جای خویش بازگشت.توازن نظامی قدرت قداره بندان بهم خورد و تلاش مذبوحانه استکبار آغاز شد. و این نتیجه کاری عظیم بود ، و اعتراف شکست استکبار جهانی .

کارتر خبیث در یک مصا حبه مطبوعاتی پس از 22 بهمن گفت : " رژیم شاه را اراده مردم سرنگون کرد. "












موضوع مطلب :

         نظر بدهید
یکشنبه 90 بهمن 9 :: 9:8 عصر
مهسا