سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
فرهنگی
درباره وبلاگ


پیوندها
لوگو

آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 4
  • بازدید دیروز: 23
  • کل بازدیدها: 163870



دستگیری جاسوس آمریکایی  ایرانی  تبار در ایران

بازتاب گسترده دستگیری جاسوس آمریکایی در ایران انتشار خبر دستگیری یک جاسوس آمریکایی وابسته با سازمان جاسوسی آمریکا / سیا / ، از سوی نیروهای امنیتی ایران ، در رسانه‌های مهم جهان بازتاب گسترده داشت.
خبرگزاری آلمان روز شنبه در خبری از این دستگیری ، اعلام کرد ، نیروهای امنیتی ایران ، یک جاسوس آمریکا را در خاک ایران دستگیر کردند.
بر اساس این گزارش ، فرد دستگیر شده به دست عوامل سازمان جاسوسی آمریکا / سیا / آموزش دیده بود.
خبرگزاری آلمان همچنین گزارش داد نیروهای امنیتی ایران از قبل توانسته بودند ماموریت‌های جاسوس آمریکا را در افغانستان شناسایی کنند و پس از ورود به خاک ایران ، وی را دستگیر کنند.
اسوشیتدپرس هم گزارش داد بر اساس اطلاعیه وزارت اطلاعات ایران ، نیروهای امنیتی ایران ، جاسوس آمریکا را در پایگاه هوایی بگرام در افغانستان شناسایی کردند و پس از ورود به خاک ایران ، وی را دستگیر کردند.
بر اساس این گزارش ، پایگاه بگرام ، مهمترین پایگاه نیروهای نظامی خارجی حاضر در خاک افغانستان در نزدیکی کابل ، پایتخت این کشور به شمار می رود.
دستگیری جاسوس آمریکا در خاک ایران در دیگر رسانه های جهان هم بازتاب داشت.
روابط عمومی وزارت اطلاعات ایران روز شنبه با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد، یک جاسوس وابسته به "سیا" همزمان با آغاز ماموریت جاسوسی خود در ایران به دست نیروهای امنیتی ایران بازداشت شد.
در اطلاعیه وزارت اطلاعات ایران آمده است، به این جاسوس آمریکایی که سوابقی مانند فعالیت در واحدهای جاسوسی اردو آمریکا و حضور در پایگاه نظامی این کشور در افغانستان و عراق را دارد، اجرای سناریوی اطلاعاتی- عملیاتی پیچیده‌ای برای نفوذ در تشکیلات اطلاعاتی ایران محول شده بود.




موضوع مطلب :

         نظر بدهید
دوشنبه 90 آذر 28 :: 10:12 صبح
مهسا